Sedang aku melihat keindahan alam yang sememangnya telah Allah swt ciptakan utk tatapan sekalian makhluk ciptaanNya..
Sedang aku memasangkan telingaku mendengar ayat-ayat suci al-Quran..


Keindahan ciptaan yg tidak pernah ade tolok bndingannye...
Aku merenung disekelilingku..."Ya Allah,indah sungguh ciptaanMu...andai aku boley hidup begitu lama dan merasai nikmatMu ini.."
Aku merenung lagi...aku terasa kehadiranNya disisiku..lalu aku tanpa aku sedar, ringan sekali aku mengucapkan "Aku mencintaimu YA ALLAH"


Lalu aku didatangi soalan-soalan yg membuatku terpinga-pinga...

"Sekiranya kamu buta dan tidak dpt melihat keindahan ciptaanKu,adakah kamu akan tetap menyintaiKu?"
...Ya,aku tetap menyintai Mu...

Lantas,aku tergaman apabila didatangi suara yang sangat lantang...

"Sedang kamu menyintaiKu, kenapa kamu masih melakukan dosa.?"

Lidahku kelu..aku terdiam..Ya, aku melakukan dosa krn sesungguhnya aku manusia biasa yg sering lalai dan tidak sempurna..aku tidak bersifat maksum...

"Mengapa kamu hanya datang mencariKu hny ketika kamu mengingatiKu? "
"Mengapa kamu meminta kepadaKu sedang kamu tidak setia kepadaKu?" 
aku tiada jawapan utk itu...hanya titisan air panas meng
alir membasahi pipiku...Ya Allah, betapa aku rendah disisimu...
aku syahdu mendengar pertanyaan itu...
Sedang aku jauh dari landasanMu Ya Allah..
Telah Kau berikan aku sebuah kehidupan yg teramat sempurna...
Telah Kau jadikan aku istimewa disisiMu..
Telah Kau berikan aku kelebihan berbnding insan lain...tapi aku masih berpaling dari jalanMu..
Kdgkala aku sujud menghadapMu Ya Allah....dan kdgkala jg aku sering membelakangiMu Ya Allah...
Telah Kau turunkan PesuruhMu utkku, tetapi aku tetap tidak ambil peduli sunnahnya..
Seringkali Kau berkata-kata kpdku, tetapi telingaku seolah-olah tertutup utk mendengarnye...
Ya Allah,betapa aku malu menghadapMu..
Telah aku menadah tangan memohon dan merayu kpdMu,lalu Kau perkenan segalanya melalui plbagai cara...
Namun,kenapa hati ini begitu keras sekali menghayatinya...?Kenapa diri sering juga melakukan dosa..?
Ya Allah, Kau ampunkan dosaku...sesungguhnya aku tidak layak menjadi hambaMu...
"Sesungguhnya Aku bersifat pengampun..Aku sentiasa memaafkan siapa2 yang momohon keampunan dariku..Aku juga ampunkan dosa kamu "

Airmata ini terus membasahi pipi..Ya Allah, kenapa Engkau tetap mengampuniku sdg aku berulangkali melakukan dosa,dan dengan itu jg aku berulangkali aku memohon keampunan?Kasih sgt kah Kau pdku Ya Allah?
Kenapa Ya Allah?Kenapa?

"Kerana kamu dalah ciptaanKu. Aku sekali-kali tidak akan mengabaikan kamu. Apabila kamu menangis, Aku akan bersimpati kepadamu dan mendengar segala rintihanmu. Apabila kamu melonjak kegirangan, Aku akan turut gembira dgn  kegembiraanmu dan Apabila kamu berasa gundah dan kesepian, Aku akan
memberikanmu semangat. Apabila kamu jatuh, Aku akan membangkitkanmu. Apabila kamu keletihan, Aku akan membantumu. Aku akan tetap bersama-samamu hinggalah ke hari yang akhir Dan Aku akan menyayangimu selama-lamanya"
Betapa Kau sgt menyayangiku...dan aku tidak pernah sedar akan itu..
Sesungguhnya aku sangat merinduiMu Ya Allah...Andai Kau benar2 menyayangiku, janganlah sesekali Kau biarkan aku merindui insan yang tidak pernah merindui nikmat syurgaMu..dan jika benar Kau menyintaku, janganlah Kau biarkan aku menyintai insan yang sering lalai ke jlnMu..
Subhanallah..Maha Suci ALLAH Yang Maha Kaya dan Maha Esa....

I was so far from you
Yet to me you were always so close
I wandered lost in the dark
I closed my eyes toward the signs
You put in my way
I walked everyday
Further and further away from you
Ooooo Allah, you brought me home
I thank You with every breath I take.

Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah.

I never thought about
All the things you have given to me
I never thanked you once
I was too proud to see the truth
And prostrate to you

Until I took the first step
And that’s when you opened the doors for me
Now Allah, I realized what I was missing
By being far from you.

Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah.

Allah, I wanna thank You
I wanna thank you for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope

  O Allah, I wanna thank you
I wanna thank You for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
I wanna thank You for bringing me home

Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah


~mamahaikal~













This entry was posted on 01:10 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments:

About Us

In a meantime,he became a part of my destiny. I try to sneak out but i can't.I try to wake up from my nightmare so that i could hold the real life